Nabrojat ću samo one nama najinteresantnije i bitne: Facebook, Instagram, Tik Tok, Snapchat, Pinterest, Twitter i LinkedIn. Mislim da ne postoji osoba koja ima struju, a da nije čila za ove interaktivne aplikacije koje imaju dvosmjernu komunikaciju u izmjenama stavova, mišljenja, vrijeđanja, ideja, izražavanja kreativnosti sa svojom virtualnom populacijom.
Lijepo su one bile zamišljene, ali kako to obično bude, nešto je pošlo krivo pa se dosta često dogodi da se na tim društvenim mrežama ne osjećamo baš najbolje i nisu iskorištene baš kako treba, no zato se treba prilagoditi, a ja mogu dati par informacija i savjeta. Ideja je da se družimo i veselimo nečijem uspjehu, rođenju djeteta, sreći, da pohvalimo nekoga za svoja postignuća…itd…no nije uvijek sva tako lako, još pogotovo kada netko fula čitavu društvenu mrežu i cijeli fudbal.

Što je Facebook?

Sad će netko zarolati očima i zacoktati i reći da sam glupa i da svi znaju što je Facebook…to je isto kao da z generaciju pitam što je večernji ili jutarnji list…vjerojatno bi mislili da je…ustvari ne znam što bi odgovorili, morat ću testirati!
Mnogi mladi ne znaju što je Facebook jer je on uglavnom popularan gerijatriji, čak i ja slabije objavljujem tamo, pogotovo od kad su mi mama i tata otvorili profile, i ako slučajno lupim neku psovku, moj tata me uredno pošpota i upozori na riječni, a imam 46.
Dakle, Facebook je nekada bio zamišljen kao grupa u bespućima interneta gdje bi par studenata razmjenjivali svoje misli, slike, fore i družili se….i onda je i tamo sve otišlo k vragu. Došli divlji i rastjerali pitome.
Rastao je nezaustavljivo i stekao takvu popularnost da danas jednostavno ne znamo kako smo prije živjeli bez njega. Ideja je ostala ista, druženje, pokazivanje, hvaljenje, upoznavanja…i onda dođu idioti koji vrijeđaju, omalovažavaju i lijeće svoje frustracije. Onda smanjiš krug prijatelja, sferu interesa svedeš na par grupa i nadaš se da nećeš umjesto o sadnji paradajza čitati o ustašama i partizanima…i naravno da se zezneš, jer eto ih…tako je u cijeloj regiji samo se akteri malo preformuliraju.
Osim puno lijepih stvari, naučili smo da na fejsu obitavaju hrpetine mentalno samozatajnih mediokriteta koje treba izbjegavati u širokom luku radi zaštite svog mentalnog zdravlja. Zato se mlađarija počela seliti na Instagram, tamo se lijepe samo savršene fotke svog imaginarnog života i svi uživaju i rijetko se svađaju. No Instagram će biti posebna tema, ako sam nešto zaboravila reći o fejsu, nadopisat ću ako mi date smjernice:)

Što je Instagram?

Instagram je bolja verzija nas, mene, vas. Fino, uglađeno, lijepo, usudila bih se reći sterilno. Malo peglanja, malo photoshopa, malo mora, malo jahti, malo škampi jer grah i preznojavanje u tramvaju je za Facebook.
Super je to što samo gledaš slike, nema puno slova i ne moraš čitati, baciš lajk ili komentar tipa „lijepa“, „divana“ „ide gas“ ili „reši“ ak si muško i svi sretni i veseli…osim pratitelja Elle i Danijele dvornik…oni uvijek imaju nešto za cendrati. A ja si dam ruku odrezati ako njih dvije ne smisle i naslov na portalima kada objave određeni post. Žene su takve carice da bi ih trebalo učiti u školi. Danijelu pratim od kada je imala svoj blog  i fora mi je, a Ella je toliko prirodna, otvorena i spontana i normalna i jednostavna da je jednostavno moraš voljeti.

Ono što stavljamo na Instagram govori o našem brendu o nama, ako je slika loša, bez veze ili nema veze s mozgom, klijent će si tri puta razmisliti hoće li nešto od nas uzeti. Da, površni smo ljudi i svi smo krvavi ispod kože i bitno nam je da sve bude savršeno. Fotka sve prodaje i kada je tupim svojim klijentima da treba uložiti u profi fotića, onda me čudno gledaju i zovu od susjede malu koja ima super kameru na mobu da ona pofotka, pritom ne brigaju o rasvjeti, pozi, pozadini, kompoziciji itd….

Za one koji koriste samo Instagram za fotografije, nije loše spomenuti da postoje i story-i i sad najnoviji reels koji je izvrstan alat za prikupiti i zadržati publiku, odnosno bitniji je za zadržati, postovi prikupljaju. No i to se mijenja, o tome kasnije!
Story je bitan osim toga što pokazujete da je profil živ, ostvarite interakciju s pratiteljima. Nema veze ako to gleda i prati troje ljudi, samo vi budite uporni, znate i sami onu staru narodnu….ne “ljubi” zgodna i lijep, nego uporan. Danas vas gledaju mama, tata i baka, sutra 190 000 ljudi…ok, to sutra dođe kroz par godina, ali od nekuda se mora krenuti.
Postavljajte pitanja, stavljate ankete, neke smiješne citate, pokažite kako se vaš proizvod radi, tko ste, što ste…sve to publika voli gledati, ali naravno sve pozitivno jer dosta je ljudima negative. Dakle story pod obavezno i par komada dnevno, nije potrebno 2548 story-aa, stvarno nije…ne moramo baš sve znati 😉

Reels, e to je novina koja bi moglo dosta promijeniti Instagram općenito. Naravno da je reels kopija Tik tok-a, al kraća, no ipak je IG ozbiljniji igrač i više je interesantniji brendovima i klijentima nego Tik Tok…
Za primjer ću staviti sebe…na IG sam već cca 5 godina, i uz pomoć i Nike i Omče imam oko 24.000 pratitelja, a na Tik Toku sam cca 6 mjeseci (od karantene ) i imam cca 35.000 pratitelja. Za sve je bitno da ste redovni (što ja nisam) no na obje mreže sam isto neredovita ali na Tik toku rastem ko gljiva, a na IG padam ko s one stvari na beton. No, ono što me razveselilo, stavila sam dva reelsa u dva dana i jedan je imao preko 30.000 pregleda što mi daje nadu da su malo ublažili algoritam. O Tik Tok-u ću pisati malo više u jednim od sljedećih blogova pa me slobodno pratite, da slučajno ne propustite nešto pametno od mene.

Dakle da rezimiramo, na Instagramu smo najljepši, bez prišteva, bora, u najljepšoj odjevnoj kombinaciji i jako fensy, a ako imate i kakav dobar komad guze i prsnog koša uspjeh vam je zagarantiran ali baš nije dugoročan…ispušu se te sise i dupe se objesi, htjeli vi to ili ne, rijetki su fitness frikovi koji i sa 78 izgledaju ko Barbike i Kenovi 😉

Što je Pinterest?

Nemam pojma, iskreno. Znam samo da tamo ima puno lijepih slika, puno ideja i da ih hrpu mojih klijentica krade od tamo. Nikada ga nisam koristila, imam svoj računa tamo, naravno, ali ga ne kužim. Ako ima neka dobra duša da mi lagano objasni, slobodno napiše u komentar.

Pratite me za više savjeta :)))

Što je Snapchat?

Snapchat je sve! Osim što ga koristim uglavnom samo za filtere i nešto što baš sama ne kužim što radim s kćerkicom od sestrične, nemam pojma ništa o njemu.  Znam da ga koriste klinci, nešto se pokušavalo i u marketinške svrhe, ali nije baš zaživjelo. Al sam ja svoju kćer preko snapa lovila u lažima…redovno, dok nije skužila da ga imam instaliranog.
A i nije im u prilog išao tvit od Kelly Janner…znam da ste čuli, ako niste, napišite mi u komentar pa ću vam reći.

A i slobodno me zapratite na svim mojim platformama, vidite da mi odlično idu savjeti o društvenim mrežama 🙂

Što je Twitter?

Kada sam već spomenuli Twitter u jednom od prošlih videa, točnije zadnjem, ali da ispadne da sam hrpu videa objavila prije ovoga, to je mreža koja je hm…kod nas na Balkanu malo zapostavljena. Ja imam twitter i obavila sam 4 posta u par godina, ali ga uredno pratim i čitam. Prije saznam što se dešava na političkom nebu  nego itko jer pratim novinare i političare tako da iz prve ruke dobijem slom živaca. Dakle, twitter je za ozbiljne i hajdemo reći pametne ljude koji pišu konkretne i pametne poruke iakoooo već je lagano počeo izgledati kao slikovnica i to malo eksplicitnija…moguće da mi je lajna krivo pobjegla, no u svakom slučaju, isplati se pratiti što se dešava na
Twitteru i ako imate ozbiljan posao kojem je cilj ozbiljna publika i jako pametna, nije loše da napravite profil tamo i tjerate svoju politiku, netko će se garant zakačiti. Ok, neće biti situacija kao sa Snapchatom nakon Kellynog tvita, ali par komada tu, par komada tamo i nakupi se relevantna brojka konverzija.