U stvari ni jedno ni drugo, bitna je konverzija! Naravno da je bitan reach i impresije, engagement nam može biti pokazatelj kvalitete, no u konačnici bitna je konverzija odnosno prodaja robe ili usluge.
Mnoge velike tvrtke i brendovi gledaju samo na broj followera, ovdje sam se sad malo prešaltala na influencer marketing. Jer misle da ako netko ima jaaako puno followera da će im sutradan prodaja porasti za 150 posto. Neće!
Zamislite osobu, javnu ličnost, glumicu, pjevača, Influencera da danas ima npr. 45.000 pratitelja i sutra od jednom osvane sa 102.000 pratitelja. Naravno da je osim ega, jer ova ima više pratitelja, tu prste imao novčanik radi kupovanja pratitelja, ili su dosta česti sudionici onih famoznih lažnih giveaway-a gdje se dijeli sve i svašta ako zapratite sve koji prate ovoga i na kraju ćete uz sve i svašta dobiti i najnoviji ajfon i hrpu poklona. Nećete, a i klinci su to napokon skužili…jedino je problem što stalno dolaze neki novi klinci, pa još prolaze ti lažni i ilegalni giveaway – evi.
Dakle, možemo mi imati profil, stranicu gdje će biti 100 ili 35 lajkova, možda 3 komentara, a prodaja im u dućanu ili webu divlja. S druge strane možemo imati influencera s 548.000 pratitelja i 5214 lajka i nema prodaje, tj. nema konverzije. No u tom slučaju dolazi druga bitna stavka digitalnog marketinga kroz influencere; brand awareness. Naravno da neće svih 548.000 saznati za taj brend, ali ako 58.400 ljudi vidi, uoči, shvati, doživi taj brend, na konju smo. Kako bi influenceri trebali raditi, odnosno kako bi klijenti trebali tražiti usluge oglašavanja preko platformi influencera, pisat ću uskoro.
Sada je bitno da zaključimo, da je najbitnija konverzija!
Ne tako davno jedna poznanica koja ima kozmetički salon mi se pohvalila kako je sklopila ugovor s jednom marketinškom agencijom specijaliziranom za google Ad – ove gdje su joj obećali da će biti prva na bla bla bla….i to je platila 1200 kn mjesečno. Naravno da sam bila skeptična, tražila sam ju ugovor da vidim o čemu se radi jer ja kada sam ukucala njen salon, nije bila ni na prvoj stranici, a kamoli prva. Poznata je zezancija da na drugu stranicu google pretraživanja možeš sakriti leš jer tamo nitko ne ide. Znači bitna su prva par mjesta i točka. E, a to se mora znati napraviti, pogotovo s malim budgetom.
Uglavnom ona je zakupila prvo mjesto na njihovom portalu, što bi plastično značilo da sam ja prvo trebala otići na taj portal koji ćemo nazvati www.otelismovamnovce.com i onda sam ja trebala u njihov search alat upisati ime tog salona i onda ona bude prva…od ni jednog drugog salona…
Nije me samo jedna prijateljica nazvala da me pita što je to, jer su slali ponude mahnitavo, već ih je bilo nekoliko, i da im samo 10 posto poziva prođe, oni su na konju jer na žalost ljudi se ne kuže u sve, a i ne trebaju. Zato ima nas koji smo se usavršavali za taj posao. Isto kao što ljudi pričaju da mogu osigurati , pazi oni obećavaju milijun impresija….i naravno da zinemo na taj milijun…no poanta je da se pod impresiju računa i tvoj oglas koji je na nekom portalu skroz dolje desno, gdje većina ljudi niti ne zaskrola…tko dođe do kraja portala npr. 24 sata? Eto, kužite sad. Nije u impresijama sve.
Da rezimiramo, sve je bitno i važno…al na kraju dana dolazi konobar i podvlači crtu i vi morate vidjeti koliko novaca ste uprihodili u odnosu na uloženo. Naravno da ćete biti nezadovoljni ako vam je taj posao radio sinek od strinine tetke ili ako ste samo gledali tutorijale na You Tube -u.