Influencer marketing
Razvoj Native digitalne influencerice, Youtuberice, Facebook, Snapchat i Instagram zvjezdice s preko 230.000 pratitelja na društvenim mrežama
Razvoj Native digitalne influencerice, Youtuberice, Facebook, Snapchat i Instagram zvjezdice s preko 230.000 pratitelja na društvenim mrežama
Prije pet godina kada sam prvi puta digla svoju web stranicu i pisala blogove za napuniti sve tabove, pisanje o Influencer marketingu mi je bilo najgore i najteže jer iako je u svijetu taj pojam postojao već nekih desetak godina, u našoj regiji je bio nov pojam kojeg nitko baš nije shvaćao i razumio.
Danas, 2021. godine, mi je još teže pisati o Influencer marketingu jer je zanimanje Influencer jednako omraženo kao i zanimanje uhljeba. Sve ono što je novo i drugačije i u svijetu normalno, u našoj regiji prvih sto godina sve takvo dolazi na nož.
Namjerno neću pričati o utjecajnicima, utjecateljima ili svim izvedenica hrvatske riječi jer se meni taj utjecajnik miješa s političkim utjecajem i manipulacijom, pa bi rado to izbjegla. Neka se odmah zna o čemu pišem.
Dakle, od 2015. do 2020. godine trend plaćenog partnerstva između modnih marki i brendova i Influencera skočio je sa 1,7 milijarde dolara na 9,7 milijardu, a za 2022. se taj trend predviđa da će doseći 15 milijardi dolara. Živjeli! Naravno da se to odnosi na svijet i okolicu, za našu regiju nema podataka, no mi se lagano budimo, 2020. i 2021. su bile lagana prekretnica i za Influencer marketing i u regiji.
Korona nas je naučila da je od sada sve online, iako su se mnogi opirali tome, jer mnogima nije bilo potrebno online prisustvo, a niti online reputacija, kada je došao lockdown i nije bilo fizičke platforme na kojoj će mnogi ponuditi svoje proizvode, odjednom je i online posao zanimljiv.
Još jedna dobra stvar zašto je Influencer marketing stvarno ok stvar, dostupan je manjim i novim tvrtkama. Iako mnogi sanjaju o Celebritiyma, mnogi su shvatili da je za njih bolji manji Influencer koji će biti budžetno dostupan, a i ima bolje engagement od makro influencera i samih Celebrityja.
Kada sam već spomenula Celebrityje (protiv kojih nemam apsolutno ništa) rado ću povući paralelu između njih i influencera. Naime, celebrity su nam nametnuti, netko je odlučio da će Severina biti hit i uložio je jako puno novaca u njenu promociju, što je legitimno i ok, i meni je Sevka super, i mi smo morali gledati i slušati Sevku jer nije baš bilo previše opcija, no, za razliku od Celebrityja Influenceri su nastali od mase, od ljudi koji su ih počeli pratiti iz nekog razloga i okupljati se oko tih ljudi. Naravno da nisu svi ti pratitelji obožavatelji određenog Influencera, ali oni su tu u toj zajednici. Mnogi se poistovjećuju s Influencerima jer nisu uvijek namontirani, savršeni i ne jedu uvijek škampe i tatarski biftek i imaju prišteve i pore, zato ih vole i prate. Neki guštaju u nečijem neopranom suđu i shvaćaju da su normalni jer je ok imati prljavo suđe, ok je da smo nervozni i živčani i ljuti i depresivni, za razliku od plasiranja savršenog života stanovitih Celebrityja. Zato je Influencer marketing mjerodavan jer kada svojim pratiteljima plasira proizvod na native način, pratitelji prihvate i proizvod i nisu ljuti na Influencera, pogotovo ako je Influencer dosljedan i ne reklamira 7 vrsti kreme za podočnjake i od igle do lokomotive, jer ako Influencer ima 5 mačaka, stvarno nema smisla da reklamira hranu za pse. Potrebno je puno truda oko istraživanja i pronalaženja Influencera baš za vas. Zato i postoje agencije!
Budite slobodni angažirati me i za savjetovanje, posvetiti ću Vam se i više od pet minuta. Jer elektra ne prima višak kava i ćevapa kojih ne stignem popiti i pojesti!
ZLO I NAOPAKO, obrt za usluge, VL. MAJA ILČIĆ
OIB: 99299040084